Thursday 28 April 2011

SAF MEMOHON MAJLIS RAJA-RAJA MELAYU CAMPUR TANGAN HENTIKAN FITNAH SEKS

SAF ANTI FITNAH (SAF)
8/4 Right Angle , Jalan 14/22 , Seksyen 14 , Petaling Jaya , Selangor
Tel 012 4753516/012 6412305/0126577878  
SAF MEMOHON MAJLIS RAJA-RAJA MELAYU CAMPUR TANGAN HENTIKAN FITNAH SEKS


SAF (Saf Anti Fitnah) memohon Majlis Raja-raja Melayu segera campurtangan untuk menghentikan amalan mengfitnah dan mengaibkan seseorang melalui media dan internet dengan mengedar video seks yang semakin menyemarak di Malaysia.

Atas maksud menjaga maruah dan akhlaq kaum Muslimin di Negara ini , Raja-raja Melayu berhak untuk mengarahkan semua pihak terutama media massa untuk menghentikan penyiaran dan pengedaran video lucah untuk mengfitnah dan menjatuhkan seseorang dalam persaingan politik.

Kini video seks kedua  sekagi lagi diedar dan disiarkan dalam internet dan diulangsiar melalui TV dan dicetak dalam akhbar ,  tanpa segan silu dan tanpa mengambil berat kesan yang akan berlaku ke atas masyarakat awam terutama kanak-kanak dan generasi muda.

Apakah jenis masyarakat yang hendak kita ujudkan dengan membiarkan amalan menayang dan menyiarkan video seks dalam media massa awam secara berleluasa.?

Tidakkah masyarakat akan akhirnya menjadi biasa dengan fitnah video lucah dan akibat jangka panjang akan menjadi sangat parah dari segi nilai dan moral masyarakat itu sendiri.?

SAF membantah keras dan sangat mengambil berat terhadap amalan buruk dan menjijikan serta berniat jahat dan sangat hina untuk pihak kumpulan Datuk T dan mereka yang bersekongkol dalam komplot ini dibenarkan meneruskan penayangan video seks untuk menuduh dan mengaibkan seorang lawan politik.

Raja-raja Melayu perlu melihat isu ini sebagai suatu serangan kepada maruah orang Melayu dan konspirasi menjijikkan untuk menjatuhkan seorang secara paling jahat dan hina.

SAF berpendapat dengan sikap berlengah-lengah pihak polis untuk bertindak  ke atas mereka yang memulakan pengedaran dan penayangan vdeo seks menunjukkan ada sesuatu yang ingin diselindungi . 

Masyarakat mempunyai sebab untuk mencurigai PDRM kerana jelas layanan terhadap mereka yang terlibat melanggar undang-undang Akta Penapisan Filem dan Kanun Keseksaan 292 sangat lambat dan teragak-agak.

Pihak PDRM sepatutnya tidak menunjukkan seolah turut menyokong dan bersikap tidak professional untuk bertindak segera ke atas kumpulan Datuk T yang jelas melanggar undang-undang.

Raja-raja Melayu juga sepatutnya menegaskan kepada pihak media terutama Utusan Malaysia , Kosmo , Berita Harian , TV3 dan RTM supaya menghentikan menayangkan video berkenaan yang menimbulkan pra sangka dan menyebar fitnah yang sungguh meloyakan.

SAF menegaskan bahawa pihak media tersebut kebelakangan ini jelas nampak ghairah untuk memburukkan orang yang dituduh dengan hasrat menjatuhkan dan mengaibkan pihak berkenaan tanpa merasa bersalah .

Secara terancang media berkenaan jelas melakukan pemberitaan terpileh untuk menimbulkan prasangka yang cukup terhadap orang yang dituduh sebelum sebarang siastan polis dilakukan.

Pernyataan dari salah seorang  dari kumpulan Datuk T tersebut ketika mendedahkan video ini secara terus terang menyatakan bahawa beliau menimbulkan isu ini adalah kerana beliau  telah dijatuhkan dari karier politiknya.
Dengan sebab itu menjadi asas yang kuat betapa video seks ini teredar bertujuan  untuk membalas dendam politik.
SAF tidak ada pilihan lain melainkan mengesa Raja-raja Melayu campurtangan jika isu ini mahu ditangani dengan penuh bermuruah dan adil.

Kami benar-benar mengharapkan agar Raja-raja Melayu melaksanakan tanggungjawab agama dan moral untuk memastikan agar gejala fitnah dan menjatuhkan aib seseorang dihentikan dilarang samasekali.  

SAF akan menyiapkan diri untuk mengadap Raja-raja Melayu segera dalam rangka memohon agar kuasa 

Raja-raja diguna untuk menghentikan amalan politik fitnah yang mengaibkan.
 

Mohd Azmi Abdul Hamid
Pengerusi SAF 


No comments:

Post a Comment